Pomoc Psychologiczno-Pedagogiczna

Pomoc Psychologiczno – Pedagogiczna w Akademii Uśmiechu Przedszkolu Niepublicznym w Międzyrzecu Podlaskim udzielana jest:

  • dzieciom – w formie pomocy terapeutycznej, w szczególności pomocy psychologiczno – pedagogicznej, logopedycznej oraz w zakresie integracji sensorycznej, rehabilitacji i reedukacji,
  • rodzicom i opiekunom – w formie pomocy terapeutycznej i konsultacyjnej, w szczególności pomocy psychologiczno – pedagogicznej związanej z wychowaniem, kształceniem i rozwojem dzieci.

 

Oferta Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej obejmuje:

Zajęcia indywidualne

– Terapia integracji sensorycznej

– Terapia psychologiczna

– Terapia logopedyczna

– Terapia pedagogiczna

– Terapia ręki

– Terapia taktylna

– Bajkoterapia

– Fizjoterapia z elementami integracji sensorycznej

– Muzykoterapia

 

Zajęcia grupowe

– zajęcia w małych grupach (do 5 osób) rozwijające kompetencje społeczne  (grupa dla dzieci przedszkolnych)
– zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze
– zajęcia rozwijające uzdolnienia, np. matematyczne, teatralno-językowe, plastyczne…
– grupowe zajęcia logopedyczne
– grupowe zajęcia z muzykoterapii z elementami logorytmiki

 

Wczesne Wspomaganie Rozwoju

– Uczestnikami terapii są dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat lub do chwili podjęcia obowiązku szkolnego nie później jednak niż do 8 roku życia

– Realizacja wczesnego wspomagania rozwoju odbywa się na podstawie opinii Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej  i na okres wskazany w opinii

– Korzystanie z zajęć i konsultacji w ramach wczesnego wspomagania rozwoju jest dobrowolne i nieodpłatne

–  Celem terapii realizowanej w ramach WWR jest pobudzenie rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do czasu podjęcia nauki w szkolnej oraz wsparcie rodziny w radzeniu sobie z niepełnosprawnością dziecka

– Wczesne wspomaganie rozwoju realizowane jest przez Zespół Ds. Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka, w skład którego wchodzą osoby posiadające przygotowanie do pracy z małym dzieckiem o zaburzonym rozwoju (psycholog, logopeda, pedagog specjalny)

 

Opieka psychologiczno – pedagogiczna

Pomoc psychologiczno – pedagogiczną na terenie placówki realizuje m.in.: mgr Marzena Koleśnicka – pedagog specjalny, mgr Małgorzata Rocka – psycholog, mgr Kinga Rosińska – pedagog specjalny, terapeuta SI, mgr Marzena Banasiuk – pedagog, mgr Katarzyna Augustyniuk – fizjoterapeuta, terapeuta SI, mgr Joanna Zaniewicz – neurologopeda, mgr Agnieszka Marciniuk- logopeda.

Działania psychologa obejmują:

– obserwację psychologiczną dziecka w grupie przedszkolnej: w trakcie zajęć dydaktycznych, zabawy swobodnej, interakcji rówieśniczych

–  zajęcia indywidualne psychoedukacyjne (ukierunkowane na rozwiązanie danego problemu, np. obniżonej kontroli emocji, problemów z agresją)

– zajęcia indywidualne korekcyjno-kompensacyjne (ukierunkowane na wzmacnianie obniżonych funkcji poznawczych)

– zajęcia grupowe warsztatowe (zajęcia dla całej grupy przedszkolnej obejmujące m. in.  problematykę emocji i akceptowalnych społecznie sposobów ich wyrażania, świadomości swojego ciała, poczucia własnej wartości i kompetencji)

– zajęcia w małych grupach (do 5 osób) rozwijające kompetencje społeczne (zajęcie ukierunkowane na pracę z dziećmi wycofującymi się z grupy, onieśmielonymi)

– konsultacje dla rodziców

– cykliczne prelekcje tematyczne dla rodziców poszczególnych grup dotyczące problematyki rozwoju małego dziecka

 

 

mgr Kinga Rosińska – terapeuta integracji sensorycznej, oligofrenopedagog, psycholog dziecięcy

Pedagog specjalny, diagnosta i terapeuta integracji sensorycznej z 10 letnią praktyką, psycholog dziecięcy, terapeuta ręki, terapeuta terapii taktylnej wg S. Masgutowej, trener treningu umiejętności społecznych.
Swoją wiedzę zdobywałam pod okiem Zbigniewa Przyrowskiego – największego autorytetu w dziedzinie terapii integracji sensorycznej w naszym kraju. W swojej pracy łączę zdobytą wiedzę z doświadczeniem. Pomaganie dzieciom daje mi wiele radości i satysfakcji jako człowiekowi i specjaliście. Prowadzę Prywatny Gabinet Terapii i Diagnozy „Dobry Początek”. W swojej pracy dodatkowo wykorzystuję techniki TUS, ruchu rozwijającego według metody Weroniki Sherborne i techniki relaksacyjne oraz elementy terapii neurotaktylnej.
Mam to szczęście, że moja praca jest moja pasją. Dzięki niej wiem, że pomagam dzieciom lepiej odbierać i rozumieć świat zmysłów.

 

mgr Katarzyna Augustyniuk – fizjoterapeuta, terapeuta integracji sensorycznej

Fizjoterapeutka z ponad 10 letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, od niedawna również terapeuta integracji sensorycznej. Ukończyłam studia magisterskie na kierunku Fizjoterapia na Uniwersytecie Medycznym w Lublinie. Rok 2020 przyniósł kolejne doświadczenia: ukończyłam dwuletnie studia podyplomowe w Wyższej Szkole Społeczno – Przyrodniczej im W. Pola w Lublinie i otrzymałam tytuł terapeuty Integracji Sensorycznej. Swoją wiedzę i umiejętności staram się wykorzystywać w pracy z dziećmi. Nowe szkolenia, kursy dają mi jeszcze więcej możliwości pomocy i rozwoju zawodowego.

Od kilku już lat współpracuję z Akademią Uśmiechu Przedszkolem Niepublicznym. Jako fizjoterapeuta – czujnym okiem obserwuję dzieci w trakcie zajęć, przypominam o właściwych nawykach, aby uniknąć wad postawy. Prowadzę zajęcia ruchowe w grupach, ćwiczenia przeciwdziałające wadom postawy oraz zajęcia przy muzyce, które pobudzają rozwój zmysłów. Zawsze jestem chętna do pomocy i konsultacji jeśli coś niepokoi rodziców. Pamiętajmy, że w zdrowym ciele zdrowy duch, więc warto zatroszczyć się zanim problemy będą większe.

mgr Aleksandra Mikołajczuk – nauczyciel wychowania przedszkolnego, biblioterapeuta, terapeuta ręki

Ukończyłam studia licencjackie na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie na kierunku pedagogika o specjalności edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Studia magisterskie również ukończyłam na tej samej uczelni o specjalności pedagogika Marii Montessori z zarządzaniem oświatą. Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywałam pracując między innymi jako nauczyciel matematyki dla dzieci w MathRiders w Lublinie.  Nieustannie staram się podnosić swoje kwalifikacje i się rozwijać. Zdobytą wiedzę i umiejętności wykorzystuję w swojej pracy ucząc się tym samym codziennie czegoś innego od samych dzieci. Ich uśmiech, radość i poczucie bezpieczeństwa są dla mnie bardzo ważne. Praca z dziećmi daje m wiele satysfakcji.